onsdag 20 oktober 2010

Min sämsta gren...en söndagsfundering

Söndag, solen lyser och jag har föresatt mig att röja en del hemma. Något som gör mig oerhört oinspirerad. Det har alltid varit så. Devisen "Lite skit i hörnen är bättre en ett rent helvete" är något som familjen tagit fasta på. Men det finns gränser, gränser som vi ständigt balanserar på vet alla som känner oss. Men nu är det dags...jag ska bara träna lite först...men nu då? Måste kolla eposten... men nu då?....måste ringa min syster, och så där kan jag hålla på.
Jag har en kamrat som skaffat en självgående dammsugare, vilket kanske vore något för familjen Lundkvist? Kompisen berättar att hon och hennes man kan sitta vackert full av beundran medan manicken gör jobbet.
Jag har skaffat mig en rad krystade argument för utebliven städning, t.ex ingen i familjen har drabbats av några allergier, lite bakterier och smuts mår man bara bra av osv.
Men låta en manick ta över? Nej det är bara att bita i det sura äpplet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar