lördag 1 maj 2010

Drakar flyger bättre i motvind-japanskt ordspråk

Cykelsäsongen är i full gång och jag har cyklat 90 mil i sköna, begynnande gröna Mälardalen. Cyklingens monotona mantran liknar yoga väldigt mycket kropp, tanke och själ. Här och nu, inte mördarbacken om 5 km, utan precis i nuet, meditativt pumpande, här och nu. Landskapet omsluter och möter upp och det bara är, oavsett regn vind eller strålande solsken. Så fungerar det ibland när man gjort grundjobbet och är någorlunda vältränad....Här och nu, här och nu.

Vissa dagar när man inte är där utan att det bär emot, så tröstar jag mig med att uppehåller jag bara strukturen och regelbundenheten i livsföringen så når jag lättare den inre fridens boning. Så är det för mig......
Tionde Vätternrundan kommer närmare, tänk att det kan vara så inspirerande att cykla runt samma sjö år efter år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar