lördag 30 januari 2010

Jag är en människa..........

Kan man blunda för en doft, sinnenas befruktning. Kan ögat ha något med doften, smaken,hörseln,känseln att göra ? Visst kan man blunda för en doft, lika väl som man kan höra när träden står hymn mot himlataket. Sinnesrörelsens gränser är flytande, jag är trots allt en människa. Inte förrän Nils Holgersson har gjort sin långa inre resa genom Sverige kan han konstatera: "Jag är en människa". Tillblivelsen, och varseblivningen är livsprocessen, kantat med ett antal milstolpar under resan. Där vi utforskar verkligheten med våra sinnen och de verktyg som har blivit oss givna. Är det verkligheten vi ser på bilden?Visst, det är min verklighet, kanske också din, vem vet?Ur datorns högtalare strömmar en pianokonsert inspelad 24 januari 1975 i Köln och mina sinnen tävlar om uppmärksamheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar