tisdag 26 januari 2010

50 minuter dans...gästspel Eskilstuna

Kamyoutbesöket i Eskilstuna är tillända, ca 1400 i publiken uppdelat på 5 föreställningar.Fantastiska skolföreställningar med en fantastisk publik från bl.a Fröslundaskolan och Skogstorpsskolan.
Jag vistas inte dagligdags i den svenska skolan, men jag är imponerad att expressiv dans kan fånga elever i årskurs 6-9. Vi läser om strulet, och förstår att elever och lärare har det tufft, men jag tror det är viktigt att lyfta fram när det funkar. Så många fina möten, jag minns tjejerna från Fröslunda som efteråt bad mig ropa tillbaka några av dansarna, så att man fick tillfälle att säga några ord och ta några bilder på sina nyvunna favoriter. Jag minns ögonblick av kontakt när dansarna skred runt i publiken och varligt tog i hand...Häftigt i stunden som varar länge,länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar