fredag 15 januari 2010

Hur ska tycke uppstå?

Hemma efter jobbet,fredag och några dagar med annat en arbetet. Åker imorgon lördag för att träffa Dramatenfolket, under dagen. Riksteatern och Dramaten har ett flerårigt samarbete, där Dramatenföreställningar kommer ut till oss i landet. Folkrörelsen Riksteatern i samarbete med K:ngl Dramatiska teatern, nätverken i Sverige tar sig alla möjliga uttryck. Det är väl en av styrkorna med att vara ett litet land, det är inte så långt emellan människor.
Men ändå finns det icke självvalda utanförskapet här, lurpassande på var och en, och med en regering som ökar klyftorna mellan människorna blir det ju inte bättre.
Dessutom nu när det är stundande valår ,då så mycket står på spel, så konkurerar medierna om vår gunst i TV-soffan.
OS i Vancover,Melodifestivalen,VM i fotboll i Sydafrika, listan kan bli hur lång som helst. Det känns hur kul som helst för mig som är idrottsintresserad. Jag kommer dessutom att följa laget i mitt hjärta mot SM-guldet i handboll.
Men var finns utrymmet för politiken i våra liv, kan man fråga sig? Och hur ska tycke uppstå mellan väljare och förtroendevald i denna smet? Ansvaret vet vi ju, det bär vi alla på........
Jag har förresten lagt upp en gammal låt på min "reverbnationsida" här bredvid. Den är från början av -90-talet Gammelman-Livsträdet, när min pappa hade gått bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar