torsdag 11 juni 2009

Fru Nålmakare.......



Jag och Oscar O. har spelat på Nålmakaren idag, det trillar in lite speljobb nu och då. Inte som på 70-80 -talet då jag hade spelning i stort sett varje vecka, men jag är t.o.m bokad en bit in på hösten.

Trevligt och meningsfullt tycker jag, musiken som brobyggare människor emellan, det är väl mer nödvändigt en nån´sin dessa dagar. Några egna rader.......
Dagen försvinner mot röd horisont
kvar dröjer värmen som finns i en sång
Dansa min kära jag älskar Dig så
Dansa Dig vacker men gå ej på tå
Dansa min älskliga vän (1997)


Vätternrundan för nionde gången, vädret ostadigt. Motala nästa, sedan vägen ner mot gröten i Jönköping, lasagne i Hjo och predikanten i Boviken. Hoppas på att kunna köra en tionde gång, jämnt och bra.
Färdkamrater denna gång, en bankman, två poliser och en sjuksköterska...kan bli bra.
fotnot
Nålmakare tillverkade sy- och knappnålar av metalltråd (oftast stål- eller järntråd). De tillverkade även hårnålar, strumpstickor och virknålar. Tillika seniorboende i Eskilstuna.
























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar