fredag 23 mars 2012

En röst ska tystna........

Tidningen Folket ska bli en tidning som kommer ut en dag i veckan, kvar finns det borgerliga alternativet. Bedrövelse, men inte oväntat. Jag har alltid haft lokaltidning. För mig finns inget lokalt alternativ kvar, så är det. Inte för att tidningen har varit någon lysande publikation, men mina grundläggande värderingar har har hållit mig ifrån de liberala tidningsmonopolen. Tjurskalle....javisst! En liten eftergift måste jag medge, vi har DN på helgerna.
I Härnösand hade vi Nya Norrland, inte Västernorrlands Allehanda. Det kommer att kännas ovant och konstigt framgent, bara FLT och Bonnier överallt så långt näsan räcker.
Funderar på att prenumerera på ETC, och så får jag väl smygläsa borgartidningen här i sta´n på nätet i värsta fall. FOLKET SKA LEVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar