söndag 11 april 2010

Spårvagnens återkomst

Jag åker tåg till framtiden, dottern och jag har en kväll i Stockholm ihop. Vi möts på centralen, vår första egna dag på mycket länge. När hon var liten satt hon i ryggsäcken och jollrade, och bara hängde med. Nu är hon mitt uppe i det alldeles egna livet i storsta´n . Promenerar, småsnackande upp till Kulturhuset. Ser några utställningar, innan maten på Frippes, och kvällens föreställning på Dramaten. Vi famnar ögonblicket, och jag är så priviligerad. Utanför, neråt gatan bygger man för spårvagn igen, och vi delar tankar och livet som flyter förbi. Det är så fantastiskt att ha fyra så fina barn och att få rå om dem var och en ibland. Ibland går livet som på räls.........Märker att bloggen handlar mycket om barnen nu när de är flygfärdiga och på väg ut i livet. Spårvagn och flyg, det blir mycket resande märker jag, men det är väl det som livet handlar om ,människans resa genom livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar