torsdag 19 november 2009

Träningstoken

Motion, vår ständiga strävan mot välbefinnande kan bli som ett gift. Behovet att dessutom dokumentera varje tillfälle blir nästan sjukligt i mitt eget fall.
Nätet är nedlusat av träningsdagböcker, där du kan skriva ner dina framsteg på vägarna, i skogen och i gymmen i detalj.
Jag vet t.ex att i dag har jag under 2009, cyklat 600 mil, haft totalt 217 träningspass. Den sammanlagda träningstiden är 350 timmar och 15 minuter, lika med 14 dygn 14 timmar och 15 minuter. Så här kan man hålla på i det oändliga.
Hur mår jag egentligen, är tiden väl använd? I mitt fall så är det nog så, jag har upptäckt att jag använder träningstiden som tillfälle för reflektion. Både kropp och själ mår bra av att vara i rörelse, och då kan jag ha överseende med mina dokumentationsmanier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar